Regulamin
Centrum Serwisowego DiDi SERWiS
-
Ogólne postanowienia
1. Postanowienia niniejszego regulaminu (zwanego „Regulaminem”) obowiązują w
stosunkach pomiędzy zlecającym wykonanie usługi (zwanym „Zleceniodawcę”), a
serwisem DiDi SERWiS (zwanym dalej „Serwisem”) w zakresie świadczonych usług serwisowych sprzętu elektronicznego (telefonów komórkowych, tabletów, laptopów oraz in.).
2. Użyte w niniejszym Regulaminie wyrażenia oznaczają:
-
Serwis – oznacza serwis DiDi SERWiS z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Kamienna 104, 50-547 Wrocław,
-
Zleceniobiorca – oznacza podmiot będący osobą fizyczną, osobą prawną, jednostką organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną oraz inne jednostki oraz podmioty,
-
Strony – oznacza Serwis oraz Zleceniodawcę,
-
Regulamin – oznacza postanowienia obowiązujące w stosunku pomiędzy
Zleceniodawcą a Serwisem w zakresie przeprowadzanej wyceny, diagnozy, naprawy sprzętu, -
Usługa – czynności związane z diagnozą oraz naprawą sprzętu a także zgrywaniem danych z nośników pamięci sprzętu,
-
Formularz zgłoszeniowy – formularz w wersji elektronicznej znajdujący się na stronie internetowej Serwisu https://www.didiserwis.pl/,
-
Formularz przyjęcia serwisowego - formularz w wersji papierowej znajdujący się w siedzibie Serwisu,
-
VIII.Sprzęt – oznacza sprzęt elektroniczny Apple, Asus, Bravis, Honor, HP, Huawei, Lenovo, LG, Meizu, Motorola, Nokia, Oppo, Poco, Realme, Samsung, Xiaomi, Acer, Dell, Gateway, HP, Lenovo, RAZER, Toshiba i in.
3. Regulamin określa warunki dokonywania wyceny, diagnozy usterek, naprawy,
zgrywania danych zawartych na nośnikach pamięci sprzętu jak również przyjmowania i wydawania naprawianego sprzętu, zasady płatności oraz zasady udzielania gwarancji na świadczone usługi, jak również sposób kontaktowania się z Serwisem w kontekście zleconych mu usług.
2. Prawa i obowiązki Serwisu.
1. Serwis zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, by powierzony sprzęt był przechowywany w sposób odpowiedni, a w zakres tych starań wchodzi również dbałość o formę zapakowania sprzętu przy wysyłce.
2. Warunkiem przystąpienia Serwisu do wykonania usługi jest przekazanie Serwisowi przez Zleceniodawcę sprzętu wraz ze wszelkimi informacjami oraz niezbędną dokumentacją związaną ze sprzętem oraz przyczyną, dla której usługa ma zostać przeprowadzona.
3. Serwis zobowiązany jest do wykonywania usługi w sposób rzetelny – z zachowaniem należytej staranności, w odniesieniu do potrzeb oraz informacji przekazanych przez Zleceniodawcę.
4. Serwis oświadcza, że dysponuje wiedzą, doświadczeniem oraz uprawnieniami niezbędnymi do należytego wykonania powierzonych usług i zobowiązuje się wykonać je z należytą starannością z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, standardów a także reguł wykonywania zadań objętych niniejszą usługą.
5. Serwis może powierzyć wykonanie usługi podmiotowi zewnętrznemu. W tym wypadku nie jest wymagana zgoda Zleceniodawcy. Podmiot zewnętrzny, któremu Serwis powierzył wykonanie usługi powinien spełniać wszystkie wymagania, jakie stawiane są Serwisowi, dysponować wiedzą, doświadczeniem oraz uprawnieniami niezbędnymi do należytego wykonania usługi i zobowiązać się do wykonania jej z należytą starannością z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, standardów i reguł wykonywania zadań objętych jej realizacją.
6. Po przyjęciu zlecenia Serwis może zrezygnować z wykonania usługi tylko w wyjątkowym przypadku. Dotyczy to sytuacji, w których Serwis uzna, iż nie posiada odpowiednich kwalifikacji lub części zamiennych koniecznych do naprawy sprzętu. Dotyczy to także sytuacji, w których istnieje znaczne ryzyko uszkodzenia samego sprzętu bądź jego części lub podzespołów. W takim przypadku Serwis zawiadamia niezwłocznie Zleceniodawcę za pomocą maila, sms`a, bądź rozmowy telefonicznej o zaistniałej sytuacji z podaniem przyczyny oraz sposobu, miejsca i czasie odbioru sprzętu.
7. Serwis ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone Zleceniodawcy, powstałe w wyniku działań podjętych przez podmiot zewnętrzny w związku z realizacją usługi, chyba że Serwis nie ponosi winy w wyborze albo że wykonanie czynności powierzył osobie, przedsiębiorstwu lub zakładowi, które w zakresie swej działalności zawodowej trudnią się wykonywaniem takich czynności.
8. Serwis ma obowiązek poinformować Zleceniodawcę o możliwości utraty danych znajdujących się na dyskach twardych, innych nośnikach znajdujących się w sprzęcie oraz pamięci powierzonego sprzętu, jak również dostarczonych z nim akcesoriach, w związku z przeprowadzaną naprawą.
3. Prawa i obowiązki zleceniodawcy.
1. Zleceniodawca dostarczając sprzęt do Serwisu, a w szczególności przesyłając go za pośrednictwem przewoźników, zobowiązany jest zapewnić mu odpowiednie opakowanie. Wszelkiego rodzaju zniszczenia lub uszkodzenia sprzętu wynikające z jego niewłaściwego opakowania obciążają Zleceniodawcę.
2. Zleceniodawca oddając sprzęt do naprawy jest zobowiązany do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu. Oddając sprzęt do naprawy, Zleceniodawca dobrowolnie akceptuje postanowienia Regulaminu.
3. Zleceniodawca ma prawo zrezygnować z wykonania usługi przez Serwis na każdym etapie jej realizacji bez podania przyczyny. W tym celu zobowiązany jest poinformować Serwis o tym telefonicznie lub za pomocą emaila albo sms`a.
4. Przekazując sprzęt Serwisowi, Zleceniodawca oświadcza, że dane oraz programy zainstalowane oraz przechowywane na twardym dysku, innych nośnikach znajdujących się w sprzęcie oraz w pamięci sprzętu są jego własnością lub posiada on do nich stosowne prawa.
4. Wycena i diagnoza
1. Podstawą rozpoczęcia usługi jest zgoda udzielona Serwisowi przez Zleceniodawcę na naprawę sprzętu w oparciu o wycenę kosztów związanych z realizacją usługi przez Serwis.
2. Diagnoza sprzętu dotyczy wyłącznie usterki podanej przez Zleceniodawcę. Serwis jest uprawniony poinformować Zleceniodawcę o innych usterkach przekazanego mu przez Zleceniodawcę sprzętu.
3. Wycena kosztów odbywa się na podstawie wypełnionego przez Zleceniodawcę formularza przyjęcia serwisowego wraz ze wstępną diagnozą sprzętu (bezpośrednie przekazanie sprzętu do siedziby Serwisu) albo na podstawie wypełnionego i przesłanego przez Zleceniodawcę formularza zgłoszeniowego znajdującego się na stronie internetowej Serwisu (osobiste dostarczenie sprzętu lub naprawa zdalna – p.7 Regulaminu).
4. Zmiana kosztów dokonania naprawy sprzętu może nastąpić w wyniku podjętych czynności zmierzających bezpośrednio do naprawy przekazanego sprzętu. W wyniku wystąpienia takiej zmiany, przekraczającej pierwotnie ustaloną przez Serwis wycenę o 100-, zł (słownie: sto złotych 00 gr.), Serwis jest zobowiązany niezwłocznie poinformować o tym fakcie Zleceniodawcę, na dane kontaktowe podane przez Zleceniodawcę w formularzu przyjęcia serwisowego / formularzu zgłoszeniowym wraz z informacją dotyczącą przyczyn tego stanu rzeczy oraz nowego kosztu dokonania naprawy. Zleceniodawca wyraża zgodę na przedstawione mu przez Serwis koszty naprawy poprzez pisemną odpowiedź zwrotną (email) lub podczas rozmowy telefonicznej z Serwisem. Nie udzielenie odpowiedzi w terminie 7 dni poczytywane jest jako brak zgody Zleceniodawcy na naprawę sprzętu.
5. Diagnoza sprzętu jest usługą bezpłatną w przypadku zlecenia naprawy Serwisowi. W przypadku rezygnacji przez Zleceniodawcę z naprawy sprzętu, po przyjęciu zlecenia przez Serwis, koszt wykonania diagnozy wynosi 30,- zł (słownie: trzydzieści złotych 00 gr.). Koszt zdiagnozowania zalanego sprzętu wynosi 70,- zł (słownie: siedemdziesiąt złotych 00 gr.).
5. Naprawa sprzętu
1. Czas dokonania naprawy przekazanego sprzętu wynosi 48 godzin. Serwis informuje, iż jest to czas orientacyjny, który może ulec wydłużeniu w przypadku tymczasowego braku części zamiennych w magazynie, dużego stopnia skomplikowania naprawy bądź dużej ilości zleceń.
2. Serwis nie odpowiada za usterki bądź uszkodzenia zatajone lub nieujawnione przez Zleceniodawcę w formularzu zgłoszeniowym. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za skutki niepoinformowania przez Zleceniodawcę o aktywnej blokadzie simlock oraz wykonanym obejściu metodą programową.
3. Usługa związana z osuszaniem zalanego sprzętu jest płatna bez względu na wynik przeprowadzonego przez Serwis osuszania.
4. Serwis nie wydaje uszkodzonych bądź wymienionych części. Wyjątek stanowią naprawy, w których wcześniej Strony postanowiły inaczej.
5. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za dane znajdujące się na dyskach twardych, innych nośnikach znajdujących się w sprzęcie oraz pamięci powierzonego sprzętu, jak również dostarczonych z nim akcesoriach, jeżeli mimo ostrzeżenia Serwisu nie zostały one uprzednio skopiowane przez Zleceniodawcę.
6. Serwis zastrzega sobie prawo zwrotu Zleceniodawcy sprzętu nienaprawionego w stanie nieznacznie odbiegającym od stanu, w którym został on przyjęty przez Serwis. Uzasadnione jest to faktem wykonania części elementów, w tym uszkodzonych, w technologii SMD, BGA, μBGA, CSP oraz FLIP CHIP. Regeneracja albo naprawa takiego układu lub elementu nie zawsze jest możliwa z uwagi na charakter usterki lub dostępności danego układu lub elementu. Ponadto nie wszystkie uszkodzone układy oraz elementy są wymienialne i przywrócenie stanu fabrycznego, może być niemożliwe.
6. Odbior sprzętu
1. Serwis zastrzega sobie prawo wylegitymowania podmiotu odbierającego sprzęt w przypadku uzasadnionych podejrzeń o nieuprawnione wejście w posiadanie formularza przyjęcia serwisowego.
2. Sporządzony formularz przyjęcia serwisowego stanowi jednocześnie protokół przyjęcia sprzętu, na podstawie którego następuje wydanie przez Serwis powierzonego sprzętu po wykonaniu usługi.
3. Zleceniodawca, odbierając sprzęt, kwituje fakt jego odebrania własnoręcznym podpisem na formularzu przyjęcia serwisowego.
7. Naprawa zdalna
1. Po analizie informacji przekazanych przez Zleceniodawcę za pomocą formularza zgłoszeniowego znajdującego się na stronie internetowej Serwisu, Serwis informuje Zleceniodawcę o prawdopodobnych przyczynach usterki oraz kosztach naprawy. Powyższe informacje zostają przesłane przez Serwis na dane kontaktowe Zleceniodawcy podane przez niego w formularzu zgłoszeniowym.
2. Zleceniodawca wyraża zgodę na przedstawione mu przez Serwis koszty naprawy poprzez pisemną odpowiedź zwrotną (email) lub podczas rozmowy telefonicznej z Serwisem. Nie udzielenie odpowiedzi w terminie 7 dni poczytywane jest jako brak zgody Zleceniodawcy na naprawę sprzętu.
3. Po otrzymaniu zgody Zleceniodawcy, Serwis zamawia kuriera mającego odebrać sprzęt od Zleceniodawcy.
4. Po dokonaniu naprawy sprzętu, Serwis wysyła sprzęt do Zleceniodawcy na dane kontaktowe podane przez Zleceniodawcę w formularzu zgłoszeniowym.
5. p.4 ust. 4 oraz p5 Regulaminu stosuje się odpowiednio.
8. Gwarancja
1. Serwis udziela 3 miesięcznej gwarancji na wykonaną naprawę oraz wymienione części zamienne. W indywidualnych przypadkach Serwis może zmienić okres gwarancji na wykonaną naprawę bądź wymienione części zamienne. 2. Serwis nie udziela gwarancji na naprawy Sprzętu, który miał styczność z jakąkolwiek cieczą.
3. Na podstawie art. 558 kodeksu cywilnego Strony wyłączają przepisy dotyczące rękojmi za wady w przypadku, gdy Zleceniodawcą jest podmiot niebędący konsumentem.
9. Płatność
1. Płatność za naprawę będzie następowała na podstawie wystawionej Zleceniodawcy przez Serwis faktury zw. z VAT.
2. Na żądanie Zleceniodawcy, faktura może zostać dostarczona przez Serwis za pośrednictwem komunikacji elektronicznej na dane kontaktowe podane przez Zleceniodawcę w formularzu zgłoszeniowym bądź inne dane kontaktowe, wyraźnie wskazane przez Zleceniodawcę.
3. Płatność za naprawę może nastąpić w innej walucie, aniżeli waluta, na którą została wystawiona faktura. Przeliczenie kursu danej waluty następuje na podstawie średniego kursu walut ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w tabeli kursów, przypadającego na dzień zapłaty danej faktury.
4. Należność wynikająca z faktury jest płatna w terminie określonym każdorazowo na wystawionej fakturze. W przypadku niezachowania przez Zleceniodawcę terminu płatności określonego każdorazowo na danej fakturze, Serwisowi przysługuje prawo naliczania odsetek maksymalnych od należnej kwoty.
5. Zapłata wynagrodzenia następuje do rąk własnych przedstawiciela Serwisu, przelewem na rachunek bankowy określony na wystawionej fakturze lub w ramach przesyłki kurierskiej za pobraniem.
6. Za datę dokonania płatności uważa się datę uznania rachunku bankowego Serwisu.
7. Zleceniodawca może zgłosić Serwisowi uwagi co do wystawionej faktury oraz kwoty, na którą ona opiewa. Zgłoszenie następuje ustnie lub w formie elektronicznej w terminie 7 dni od momentu jej dostarczenia. Niezgłoszenie jakichkolwiek uwag w tym terminie oznacza brak zastrzeżeń co do wystawionej faktury.
10. Reklamacje
1. Wszelkie reklamacje związane z usługą zrealizowaną przez Serwis, Zleceniodawca zgłasza na skrzynkę pocztową Serwisu: reklamacje.didiserwis@gmail.com
2. W odniesieniu do reklamacji stosuje się odpowiednio postanowienia dotyczące naprawy sprzętu.
11. Poufność
Strony zobowiązują się do traktowania jako poufne informacji zawartych w niniejszej umowie oraz do nieprzekazywania osobom trzecim żadnych informacji o warunkach jej wykonywania, lub otrzymywanych w połączeniu z tą umową, wraz z informacjami i materiałami, których posiadanie związane jest z zawarciem i wykonaniem tej umowy oraz informacji, które obie Strony nawzajem podczas wykonania tej umowy uzyskały. Zobowiązanie to obowiązuje także po zakończeniu stosunku umownego.
12. Przetwarzanie i administrowanie danymi osobowymi
1. Oddając sprzęt do naprawy Zleceniodawca wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. 2002 nr 101 poz. 926). Jednocześnie Serwis jest administratorem danych osobowych w myśl przepisów ww. ustawy.
2. Przekazanie danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych osobowych może skutkować niemożliwością świadczenia usług przez Serwis.
3. Dane osobowe Zleceniodawcy nie zostaną udostępnione przez Serwis żadnym innym, nieupoważnionym podmiotom trzecim. Dane osobowe Zleceniodawcy mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania jedynie na mocy obowiązujących przepisów prawa, w szczególności właściwym organom państwowym.
4. Politykę prywatności Serwisu określa załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
12. Postanowienia końcowe
1. Wszelkie ustalenia pomiędzy Serwisem a Zleceniodawcą, odbiegające od treści postanowień Regulaminu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Wszelkie spory i roszczenia związane z wykonywaniem usługi oraz płatnością dotyczące podmiotu niebędącego konsumentem będą rozstrzygane przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Serwisu.
3. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują przepisy polskiego kodeksu cywilnego.
4. Integralną część umowy stanowią wszelkie załączniki i protokoły.
5. Wszelka korespondencja dot. kwestii warunków wykonywania usługi kierowana na adres Zleceniodawcy bądź Serwisu, a nie odebrana przez jedną bądź drugą Stronę w terminie, będzie uznawana za skutecznie doręczoną. Powyższe dotyczy także korespondencji w formie elektronicznej - korespondencja taka zostaje uznana za doręczoną z chwilą wprowadzenia jej do środka komunikacji elektronicznej.